Woestijn verhalen

6 juli 2018 - Darwin City, Australië

Vier dagen geleden vertrokken uit Darwin richting Alice springs. Een stoere bus weer met outback aanhanger. Met 20 mensen on the road en Brad als chauffeur en begeleider. Na zes uur klaar voor hotel. Inpakken en wegwezen. Dag 1 naar Katherine rivier. Door regenwoud met die typische vogelgeluiden. Heerlijk zwemmen onder weer een mooie waterval. Vandaag maar 300 van de 1500 kilometer. In de avond kamp opmaken. We slapen in de buitenlucht in swags dat zijn waterbestendige slaapzakken. Groot kampvuur heerlijke biertjes en een mooie sterrenhemel. Ook Maud vondt het geweldig. Ze had veel en gemakkelijk aanspraak ook tijdens de reis in de bus. Maud zat helemaal voorin en ik helemaal achterin. Daar kozen we ook voor.

Op dag 2 rond half zes wakker en voor half zeven op pad. Eerst naar een warm waterbron midden in het oerwoud waar we een uurtje hebben gezwommen. Vandaag 550 km. Heerlijke lunch en weer door. S middags een wandeling heel heet maar prachtige omgeving omhoog en omlaag. Avond weer bivak ruig swags en heel koud in de nacht maar zoveel sterren. Overweldigend mooi.

Dag 3. Veel kilometers vandaag 650km. De natuur veranderd. Eerst bos dan minder bomen meer struiken. Die worden steeds lager en meer en meer zand. De woestijn in dus. Pauze bij Davis marbles grote ronde rotsblokken. Rode stuivers. Pauze in typische bush roadhouses. Om vijf uur in Alice springs. Mooi verblijf voor de nacht. Hapje eten met gratis bier !! Goed bed.

1. Lonneke:
    21 juli 2018