Blue mountains en brisbane

27 juli 2018 - Brisbane, Australië

Na de vierde nacht in Sydney halen we de auto op voor een b bezoek aan de blue mountains. Ik heb mijn tomtom met Australië kaart meegenomen. Route naar katoomba zonder tol of snelwegen. Mooie route dus naar onze b&b. Of althans dat stond zoi beschreven. Op het aangegeven adres echt er ligt een groot indrukwekkend Engels imperialistisch hot el. Blijkt te kloppen en we ov ernachten inb wat eens een sprookje moet zijn geweest. Maar dat is du s definitief voltooid verleden tijd. Of. Ergens achter om de hoek staat een deur open en die leidt naar een uitmuntende en b betaalbare wijnkelder. Sprookjes bestaan dus nog altijd echt. Maud is moe en ik een goed glas. Och..
De volgende dag blijken de three sisters mooi e rotsen vlak onder het stadje op loopafstand te liggen. Maud ziet geen drie maar veel meer sisters. Staat er op een boordje achteraf dat het eigenlijk 7 sisters zijn. Zo blijkt Maud steeds vaker over onvermoede kennis te b beschikken. Ik word er bijna bescheiden van. Bijna dus.
Geweldige wandeling met oude trap met 900 treden een dicht bos prachtige waterval en vooral goede gesprekken. Laat in de middag een Mexicaan weggewerkt. Een v vegetarische natuurlijk. Savonds met de auto gewoon richting westen gereden zo'n 100 km. Zie je het bo s v veranderen naar grote ranches naar het b egin van half woestijn . Mooi. Andere weg maar wel dezelfde 100 km in het pikdonk er met groot licht terug naar k Katoomba. Overal aangereden Walibis en kangoeroes. Hopen dat er geen voor de auto opdoemt. Sunt van het b feestje en sunt van een auto met 3k op de teller. De volgende middag leveren we een nette auto af op het vliegvel d en vliegen door naar brisbane.
Aankomen in het donk er wordt gewoonte als het rond vijf uur donker wordt. Zo ook in brisbane. Maud duikt in een warm bad en ik ga de st ad in en zie dat het niet mijn stad is. Grote advocaten en andere kantoorkolossen. Uitzicht uit hotel 14 hoog is zo'n gebouw met 36 identieke etages. Fototechnisch prachtig verder geheel mensloos geen ziel. De volgende dag blijkt bij een flinke wandeling het niet allemaal drama te zijn. Een prachtige kronkelende rivier met veel moderne b ruggen maken al v wel goed. Tel daar een groot cultureel museaal gebied een heerlijke openbare zwemgelegenhheid een botanische tuin bij de Uni en een rijtje mooie restaurants bij op en zowaar ik werd blij in brisbane. Maud was dat al eerder. Had al dat moois gewoon wat eerder in de smiezen. Kortom ook brisbane een dikke voldoende. Na twee n acht en konden we de camper ophalen waar we drie weken mee rond gaan trekken.
Appolo here we come.