Sydney

27 juli 2018 - Sydney Harbour, Australië

Na een vlucht van 2 uur (een dikke 1700 km) over woestijn en savanne vliegen we ov er de groene heuvels. Daar aan de rand tussen bos en oceaan ligt Sydney. Een erg grote stad. Bijna 5 miljoen inwoners. Donker om half zes met de trein naar hartje stad. Hotel voor de komende 4 nachten weer prima. Avondwandeling down town en dan sta je opeens pal voor het operahuis. Een zo bekend gebouw. Maar zo ver weg en nu sta je er naast m et de harbour op de achtergrond. Wow. Wat een fijne en relaxte stad. De volgende dag over de brug naar noord sydney gelopen. L euk e woonwijken voor d e welgestelde burgers van de stad. We treffen er kinderen onder hoede van hun au pair de een uit Zwitserland en de volgende uit Duitsland. Erg veel jonge Europeanen aan het goed betaalde werk in Australië. Eenmaal over de brug hoeft Maud hem niet meer voor een kapitaal bedrag te beklimmen. Een geweldige wandeldag met the rock als favoriet buurtje mede vanwege alle cafeetjes met heerlijke wijntjes. De volgende en laatste volle dag in Sydney als goede Nederlanders de fi ets gehuurd. In een stad waar het fi etsen nog ni et goed i s georganiseerd is h et met een helmpje op heerlijk spannend stoep op en af. Straat op en af. Beetje uitkijken en voetgangers voor l aten gaan. Altijd mooie manier om fietsend een stad te ontdekken. Toch pittige hellingen dus stramme kuiten in de avond. En afsluiten met een goed glas bij het opera house klinkt ni et v verkeerd toch. Ik voel dat ik hier terug kan kom en.